Интервюто ви е преминало чудесно, но така и не получавате желаното обаждане?
Вместо това получавате имейл, чрез който ви отхвърлят, а вие не знаете защо не сте получили работата и какво се е объркало.
Как бихте могли да подобрите своето представяне, когато никой не ви дава обективна обратна връзка? Ето осем възможни фактора, които са повлияли за негативния отговор, който сте получили:
1. Не сте били достатъчно подготвен.
Преди да започнете да се чудите, къде точно сте сгрешили, задайте си въпроса били ли сте достатъчно подготвен за срещата?
В днешно време, интернет ни предоставя възможността да проверим всичко, от което се интересуваме: информация за компанията, най-често задаваните въпроси по време на интервю и т.н. Желателно е да проверите LinkedIn и Twitter профилите на хората, които ще ви интервюират, за да добиете представа за тях и компанията, в която кандидатствате.
Пристигането ви преди уговорения час с 10-15 минути е задължително, както и да имате копие от своята автобиография на хартиен носител в себе си.
2.Не сте показали достатъчно интерес.
В първото интервю интервюиращият лесно може да разбере дали наистина имате желание да работите на това място, дали сте мотивиран или просто си търсите каквато и да е работа. Затова е много важно да подготвите подробно обяснение, защо искате да работите точно в тази компания и точно на тази позиция. Задайте си въпроса – представяте ли си се като част от нея, притежавате ли тези ценности, какво ви е впечатлило най-много? Какво в тази позиция пасва на вашите кариерни предпочитания?
Посетете сайта на компанията и се запознайте с последните събития, свързани с нея. Проверете профилите на ключови служители, запознайте се с работата им и преценете дали тя ви вдъхновява. Показвайки, че сте направили всичко възможно за да се запознаете с компанията със сигурност ще направи добро впечатление.
3. Били сте твърде пасивен.
Освен да бъдете подготвен, трябва да бъдете проактивен през цялото интервю. Да задавате въпроси и да изпратите благодарствен имейл e добър начин да покажете колко заинтересован и отговорен сте. Интервюиращите са винаги впечатлени, когато се задават въпроси относно естеството на работата. Вземете със себе си тетрадка и химикал, като при нужда си водете записки.
4. Били сте твърде агресивен.
Ако не се притеснявате, че ще бъдете пасивен, внимавайте да не попаднете в другата крайност. Ако се държите твърде арогантно и нетърпеливо, интервюиращият ще остане с впечатление, че трудно би се справил с вас. Не се дръжте твърде развълнувано по време на срещата и в никакъв случай не прекъсвайте интервюиращия.
Избягвайте да се запъвате твърде често. Ако усетите, че сте нервен или притеснен, отделете малко време, за да подредите мислите си и след това отговорете на въпроса, който ви е зададен.
За имейлите: бързите отговори са плюс, но не прекалявайте. Изпращането на твърде много имейли е отблъскващо.
5. Не сте направили добро първо впечатление.
Очният контакт и здравото ръкостискане са много важни. Не се прегърбвайте, нито кръстосвайте ръцете си – може да ги държите в скута си или на масата пред вас.
За облеклото – винаги се обличайте едно ниво над дрескода, а деколтето никога не е позволено.
Избягвайте много грим/бижута, силен парфюм и всичко, което може да разсее интервюиращия от това, което казвате.
6. Не сте показали, че сте тук, за да останете.
По време на първото интервю е от изключителна важност интервюиращият да разбере, че се стремите към нещо дългосрочно. Кошмара на мениджъра е да инвестира време и ресурси в служител, който няма намерение да се задържи за дълго. Бъдете подготвен да отговорите на въпроса „Къде се виждате след 5 години?“.
Постарайте се да помогнете на интервюиращия да разбере какви са вашите кариерни планове. Ако това пасва на нещата, които те могат да ви предложат, бихте ли останали за дълго при тях?
7. Не сте били достатъчно подходящ кандидат.
Когато става дума за личността ви, различен тип компании търсят различен тип хора. Например, ако имате добро чувство за хумор по-успешно ще се впишете в рекламна агенция, отколкото в банка. Направете предварително проучване, за да разберете как вашите социални умения се вписват в компанията. Това ще спести време и на двете страни, а и ще ви помогне да разберете каква работа е най-подходяща за вас.
8. Имали сте негативно отношение.
Грубото отношение по време на интервю не е желателно. Избягвайте да правите коментари за компанията, в която сте работили или в момента работите. Дръжте се любезно и приятелски към всички, независимо дали това ще бъде мениджърът или ваш подчинен.
Винаги бъдете учтиви и уважавайте времето на интервюиращия, дори по средата на интервюто да решите, че тази позиция и компания не са подходящи за вас. Оставянето на положително впечатление от срещата, би ви помогнало не само в тази ситуация, но и в бъдеще при нова среща с тези хора, дори и да не сте получили работата.